Czy powinniśmy zaczynać dzień od śniadania?

0
137

Wiele osób szuka odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące odżywiania i tego, co zrobić, aby poprawić swoją formę i stać się zdrowszym. Jedno z najbardziej kontrowersyjnych pytań dotyczy śniadań, a mianowicie, czy powinniśmy zaczynać dzień od posiłku, czy nie. Niektórzy uważają, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, podczas gdy inni twierdzą, że tak naprawdę nie ma znaczenia, o której godzinie zaczniemy jeść. A jak jest naprawdę?

Czy jedzenie śniadania jest konieczne?

Spożywanie śniadania nie jest konieczne, jednak wielu osobom zaczęcie dnia od pełnowartościowego posiłku może przynieść wiele korzyści. Najlepszym dowodem na to jest działanie Intermittent Fasting, która polega na kilkunastogodzinnym poście. Podążając schematem diety IF, z oczywistych powodów, nie będziemy jeść śniadania (lub kolacji w zależności od planu dietetycznego). Takie rozwiązanie bywa bardzo skuteczne i pomaga w schudnięciu oraz poprawie stanu zdrowia. Jednakże nie każdy będzie zadowolony z takiego rozwiązania. Poza tym zdrowe śniadanie może naprawdę pomóc dobrze rozpocząć dzień i dodać nam energii do pracy.

Co zyskujemy zaczynając dzień od śniadania?

To, czy powinniśmy jeść śniadania, zależy przede wszystkim od naszych preferencji. Ważna jest jednak regularność i jakość – jeżeli decydujemy się zaczynać dzień od posiłku, powinniśmy zadbać o to, aby spożywać zdrowe, nieprzetworzone produkty. Dzięki dokonywaniu odpowiednich wyborów możemy liczyć, że jedzenie śniadań delikatnie przyśpieszy metabolizm i doda energię niezbędną do dobrego rozpoczęcia dnia. Dostarczanie kalorii po nocnym poście poprawia sprawności poznawcze mózgu, pamięć oraz zmniejsza uczucie głodu, co może podnieść produktywność i efektywność pracy. W przypadku wielu osób jedzenia śniadania zmniejszy również ryzyko nadwagi i otyłości oraz związanych z nimi chorobami jak np. choroba wieńcowa lub cukrzyca. Pominięcie lub długie odwlekanie śniadania dodatkowo spowalnia przemiany metaboliczne i organizm prowadzi oszczędną gospodarkę energetyczną. Nie dotyczy to sytuacji, kiedy stosujemy taki schemat przez dłuższy czas (jak w przypadku diety Intermittent Fasting).

Co jeść na śniadanie i z czego powinno się składać?

Jeżeli zdecydujemy się na spożywanie śniadań, musimy pamiętać o tym, że pierwszy posiłek powinien się składać z pełnowartościowych produktów. Śniadanie powinno się składać z porcji pełnowartościowego białka, zdrowych tłuszczy, witamin oraz węglowodanów z niskim indeksem glikemicznym. Rola pełnowartościowego białka w zdrowym śniadaniu jest bardzo duża, ponieważ białko spowalnia wzrost glikemii i zmniejsza wyrzut insuliny po spożyciu posiłku. Nie każdy jednak ma czas, aby przygotowywać zdrowe śniadania. Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być catering dietetyczny Warszawa.

Dieta pudełkowa – skuteczne rozwiązanie przy zmienianiu nawyków żywieniowych

Dieta pudełkowa to sposób na oszczędzenie czasu i zmianę nawyków żywieniowych. Zdrowe posiłki (w tym również śniadania) pomagają poprawić sylwetkę oraz sprawiają, że czujemy się lepiej. Współpraca z firmami cateringowymi to również możliwość wybrania rodzaju diety i ilości posiłków otrzymywanych od dostawców.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here