Już niedługo sylwester. Szukasz szałowej sukienki, w której przetańczysz całą noc. No i znalazłaś wymarzoną, długą, obcisłą. I wszystko byłoby ok, gdyby nie ten wystający brzuszek. Koszmar! Znasz to? Wiele osób, nawet tych szczupłych, boryka się właśnie z problemem wystającego brzucha, który nie pozwala dopiąć spodni od garnituru bądź założyć wymarzonej obcisłej sukienki. Jednakże są sposoby, które mówią o tym, jak szybko zrzucić brzuch. Wszystko zależy oczywiście od natężenia problemu. Czy twój wystający brzuch to nadwaga całego ciała, czy po prostu brzuch, który wydęło po jakimś posiłku? No właśnie, bo przyczyn odstającego brzucha może być wiele:
1. Nadwaga, otyłość. Myślę, że w większości przypadków, to jest właśnie przyczyna za dużego brzucha, tym bardziej, gdy nasz organizm ma tendencję do gromadzenia tłuszczu właśnie w tych okolicach. Jeśli rzeczywiście mamy nadprogramowe kilogramy, warto zmienić swoją dietę. Oczywiście w tym przypadku nie schudniemy tylko z brzucha, ale nasz organizm równomiernie z całego ciała będzie pozbywał się złogów tłuszczu. Przy nadwadze/otyłości odżywianie jest kluczowe. Sięgamy po zdrowe, jak najmniej przetworzone produkty. Odstawiamy gotowe dania typu fast – food, sklepowe słodycze. Przede wszystkim musimy wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, które będzie obejmowało m.in. nasz wiek, wagę, aktywność dzienną i treningową. Od tego co ci wyjdzie, trzeba odjąć około 200-300 kalorii, czyli stworzyć deficyt kaloryczny, by móc regularnie, zdrowo chudnąć. Do właściwego odżywiania dodajemy codzienną aktywność fizyczną. Nie musi to być od razu siłownia bądź robienie tysięcy brzuszków. Wybierz taką aktywność, która sprawi ci przyjemność. Po prostu więcej się ruszaj, a jeśli chodzi o brzuch, to właśnie mówi się, że robimy go w kuchni. Także zdrowa, zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu.
2. Spożywanie niewłaściwych produktów. Niektórzy z nas często budzą się z płaskim brzuchem, a na koniec dnia brzuch wygląda, jak u kobiety w 6 miesiącu ciąży. Może to wynikać nie z otyłości, tylko ze spożywania produktów, które wzdymają, fermentują w jelitach, przez co wizualnie nie wygląda on dobrze. Ponadto bywa i tak, że możemy nie tolerować jakiegoś produktu zawierającego np. gluten, laktozę, który powoduje właśnie wydęty brzuch. Można ławo to sprawdzić, wykluczając np. na kilka dni daną grupę produktów i obserwować, czy są jakieś zmiany w wyglądzie brzucha. Jeśli coś nas niepokoi, to nie zwlekajmy z wizytą u lekarza. Dobra diagnoza w takim przypadku jest podstawą.
Warto przy tym punkcie wspomnieć też o spożywaniu napojów gazowanych, które również powodują duży dyskomfort w okolicach brzucha. Ponadto zazwyczaj mają sporą ilość kalorii, co łączy się z punktem pierwszym. Polecam mały eksperyment, podczas którego odstawiacie napoje gazowane na kilka/kilkanaście dni. Gwarantuję, że będziecie mogli zobaczyć różnicę w wyglądzie brzucha już nawet po tych kilku dniach.
3. Problemy zdrowotne. Zazwyczaj u kobiet, które rodziły, problem z brzuchem może być spowodowany rozejściem się mięśni brzucha. Mięśnie te rozchodzą się na boki, po środku zostawiając wolną przestrzeń, przez co wizualnie brzuch nie wygląda dobrze. Warto sprawdzić to samemu w domu nawet, poprzez położenie sobie dwóch palców nad pępkiem w pozycji leżącej, z uniesioną głową i zgiętymi kolanami. Jeśli palce uciekają w głąb brzucha, prawdopodobnie jest to rozstęp tych mięśni. Jednakże najlepiej udać się w takim przypadku do fizjoterapeuty, które sprawdzi, zbada dokładnie to i wskaże drogę postępowania. Jeśli kobieta cierpi na rozstęp mięśni brzucha niektórymi ćwiczeniami może go pogłębiać, także nie zalecam robienia w takim przypadku czegokolwiek na własną rękę, gdyż możemy wyrządzić sobie więcej krzywdy. Często tzw. otyłość brzuszna może wynikać także np. ze zmian hormonalnych. Odkładaniu się tłuszczu w tym miejscu może sprzyjać zwiększony kortyzol bądź wysoka insulina.
Podsumowując to, jak szybko zrzucić brzuch:
– zwracamy szczególną uwagę, na to co spożywamy. Unikamy słodyczy, słodkich napojów gazowanych. Wybieramy do picia wodę, herbatki ziołowe, dzięki czemu organizm nie będzie miał potrzeby magazynowania wody. Przede wszystkim obserwujemy siebie, tak by w razie jakiejś nietolerancji pokarmowej, jak najszybciej to wykryć, by móc temu przeciwdziałać.
Najważniejsze jest jednak to, by sprecyzować uczciwie, czy rzeczywiście doskwiera nam problem „dużego brzucha”. Często niektóre osoby mają skrzywiony obraz siebie. Pamiętajmy, iż brzuch nie jest wklęsły tylko naturalnie, delikatnie odstający.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here