Granie na czekanie to usługa dostępna praktycznie u wszystkich operatorów sieci komórkowych. Na czym ona polega? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Granie na czekanie, to muzyka, która usłyszy osoba, która dzwoni na nasz numer telefonu komórkowego, zamiast klasycznego sygnału oczekiwania na połączenie. Usługa ta ma swoje plusy i minusy.

Granie na czekanie, to usługa, którą można ocenić pozytywnie, muzyka, którą dzwoniący do nas usłyszy w trakcie oczekiwania na połączenie, może wyrażać nas, nasze emocje, chwilowe zainteresowania, czy po prostu pokazywać, jakiej muzyki słuchamy. Granie na czekanie możemy zmieniać, wybierając piosenki, które akurat nam się podobają. Warto jednak pamiętać, że granie na czekanie ma również swoje minusy.

Przypisanie do startera.

Kupując starter z nowym numerem, często nie wiemy nawet, że granie na czekanie jest już włączone, a muzyka którą dzwoniący usłyszą nie zawsze jest taka, jaką byśmy sobie życzyli. Pieśni religijne, kolędy, mocna muzyka metalowa, czy disco polo to standard, o którym możemy nawet nie wiedzieć. Dowiedzą się za to dzwoniący do nas, często zaskoczeni muzyką jaką usłyszą.

Odpłatność

Granie na czekanie, szczególnie w pierwszych tygodniach po uruchomieniu, to usługa bezpłatna, po pewnym czasie – zgodnie z ofertą operatora – może zmienić się w usługę odpłatną, doliczaną do rachunku telefonicznego, lub odejmującą środki w telefonie na kartę. Opłaty miesięczne za granie na czekanie są różne, najczęściej koszt takiej usługi nie przekracza kilku złotych miesięcznie, w skali roku jednak to już niemałe pieniądze, jeśli więc nie chcemy ich wydawać, trzeba granie na czekanie po prostu wyłączyć.

Jak wyłączyć?

Jak wyłączyć granie na czekanie? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, każdy operator telefoniczny ma bowiem swoje zasady. Praktycznie w każdym przypadku możliwe jest wyłączenie grania na czekanie, poprzez telefon do operatora. Dzwonimy do biura obsługi operatora i składamy dyspozycję wyłączenia grania na czekanie. Taka metoda wyłączenia grania na czekanie jest szybka i skuteczna, nie można jednak zapominać, że telefon do biura obsługi klienta często jest płatny według cennika, nierzadko koszt takiego połączenia sięga kilku złotych. Jeśli nie chcemy płacić za połączenie, możemy spróbować przejść się do salonu operatora. Pracownik wyłączy usługę na miejscu. W przypadku telefonów na abonament, opcją jest wysłanie sms, najczęściej o treści nie, na numer wskazany przez operatora. W odpowiedzi powinniśmy otrzymać sms zwrotny o treści informującej jasno, iż usługa granie na czekanie została wyłączona. Można również wyłączyć granie na czekanie przez Internet, logując się na swoje konto klienta, albo używając krótkiego kodu.

Krótki kod

Każdy operator telefonii komórkowej udostępnia krótkie kody, które pozwalają uzupełnić stan konta w telefonie na kartę, sprawdzenie stanu konta, włączenie/wyłączenie poczty głosowej, roamingu i innych usług. Tak samo jest w przypadku usługi granie na czekanie. Zasada wyłączenia usługi granie na czekanie, w takiej opcji jest równie banalna. Wpisujemy odpowiedni kod i wciskamy zieloną słuchawkę, tak jakbyśmy nawiązywali połączenie telefoniczne. W odpowiedzi powinniśmy otrzymać komunikat o wyłączeniu usługi granie na czekanie. Oczywiście nie można zapominać, ze odpowiedź nie musi być natychmiastowa. Niektórzy operatorzy zastrzegają sobie czas odpowiedzi, często nawet 24 godziny od wysłania krótkiego kodu. Warto o tym pamiętać i wyłączać granie na czekanie na kilka dni przed końcem okresu rozliczeniowego, jeśli wyślemy informacje za późno, operator może bowiem naliczyć opłaty za granie na czekanie, za kolejny miesiąc.

Podsumowując

Granie na czekanie, to ciekawa usługa, z której warto korzystać, jednak nie należy zapominać, że nie jest ona bezpłatna, a jeśli już, to przez krótki okres. Warto upewnić się, czy taka usługa jest u nas włączona. Można to zrobić bardzo prosto, wystarczy zadzwonić „do siebie”. Upewnimy się, czy usługa jest uruchomiona a przy okazji dowiemy się, jaką muzykę usłyszy osoba, która do nas będzie dzwonić. Jeśli chcemy korzystać z tej usług, korzystajmy, jeśli jednak nie, po prostu trzeba ją wyłączyć. Sposobów jest wiele. Telefon do biura obsługi klienta, sms o odpowiedniej treści na odpowiedni numer, krótki kod, wyłączenie w panelu klienta w Internecie. Jeśli wyłączymy tą usługę możemy być pewni, że przełoży się to na oszczędności w wydatkach za telefon, nierzadko sięgające ponad 100 zł rocznie. Warto to przemyśleć i zdecydować, czy płacić za tą usługę, czy po prostu nie korzystać z niej i oszczędzać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here